Egy rendezvényszervező legnagyobb ereje: a kreativitás

Igen vonzó hivatásnak tűnik a rendezvényszervezés, de azért azt érdemes tudni, hogy az ötletgazdagság ezen a területen igen nagy jelentőséggel bír: például egy vállalati rendezvény kreatív koncepciójának megalkotásához is ez kell! Erről írunk bővebben a cikkben.

A kreativitás a kulcs!

A rendezvényszervező egyik fontos képessége a kreativitás: valójában ezen alapszik minden. Például ha egy vállalati rendezvényt szeretnénk szervezni, akkor annak első lépése a kreatív koncepció megtervezése lesz.

Ez egy olyan ötlet, amely meghatározza a rendezvény hangulatát, célját, gyakran ez az, amire majd emlékezni fognak a résztvevők. Azt, hogy hogyan kell egy ilyen koncepciót megalkotni, tanítják is: például a MOE Rendezvényakadémia által szervezett rendezvényszervező képzés tananyaga is tartalmazza.

A kreatív koncepció által egyszerűen kommunikálhatunk az esemény résztvevőivel, átadhatunk számukra egy fontos üzenetet a vállalatról. Ez főleg akkor hasznos, ha “külsősöknek” szervezzük a rendezvényt, például bemutatunk egy új terméket vagy szolgáltatást.

De ugyanilyen fontos az ötletesség akkor is, ha belső rendezvényt szervezünk, például egy csapatépítőt vagy egy konferenciát a cégnél dolgozóknak.

Hogyan épül fel egy kreatív koncepció?

Talán nem mondunk újdonságot azzal, hogy a kreatív koncepció megszületése általában nem megy egyik pillanatról a másikra. Vannak olyan rendezvényszervezők, akik napokon keresztül agyalnak azon, mi lehetne a mondanivaló, mígnem egyszer csak – a semmiből – beugrik egy nagyszerű ötlet.

A félmegoldásokkal nem lehetünk elégedettek, ezt a vendégek is megéreznék, és nem lenne sikeres a rendezvény. Épp ezért kell kellő időt szánni a koncepció megalkotására.

Az első lépés: megtalálni a célt. Mit akarunk kommunikálni? Új termék megismertetése a cél vagy a vállalat tagjai közötti viszony szorosabbá tétele? Netán egy nagy bejelentést készülünk tenni?

Ha tudjuk, mi a rendezvényünk üzenete, akkor a résztvevők szempontjából is gondoljuk át, hogyan lehetne ezt az információt átadni. Idősebbek vagy fiatalabbak lesznek jelen? Milyen igényeik merülhetnek fel? Milyen technikai eszközökben gondolkodhatunk?

A legtöbb rendezvényszervezőnek ekkorra már összeáll a fejében egy kép, kitalálja azt a pluszt, amitől a rendezvénye különleges, emlékezetes lesz. Merjünk bátran kreatívak lenni!

Vázlatból megvalósítás

A következő lépés a vázlatírás: nagyjából meg kell tervezni, milyen módon valósítjuk meg elképzelésünket, aztán pedig jöhet a részletek kidolgozása.

Például ha egy új szoftvercsomagot szeretne bemutatni egy IT-cég, remek ötlet lehet virtuális környezetet teremteni a rendezvényhez. Igazán kreatív megoldás, ha például egy képzeletbeli űrutazáson vesznek részt a vendégek, ahol a sikeres landoláshoz fel kell használni az új szoftvert is. A kalandok során megismerhetik a résztvevők az új terméket, és közben kapcsolatot is építhetnek.

A siker garantált, ha egyedi megoldásokat tudunk és merünk alkalmazni!

Kép forrása: Pexels.com

Hirdetés (X)